De 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier is in aantocht. Van 16 t/m 26 mei kunnen bierliefhebbers door heel Nederland kennismaken met de verrassende hoeveelheid aan smaken in Nederlands bier, brouwers ontmoeten en deelnemen aan bieractiviteiten als proeverijen en bierdiners. ‘De Week’ wordt feestelijk geopend tijdens het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag van 16 t/m 18 mei. Op het festival presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 250 verschillende bieren en wordt het Beste Bier van Nederland 2019 bekendgemaakt. Bierexperts kunnen hun kennis testen tijdens de Pubquiz WeekNLBier op dinsdag 21 mei. En de week sluit af met de Nederlandse Brouwerijdagen van 24 t/m 26 mei waar men bij ruim 100 brouwerijen alle geheimen van het bierbrouwen kan ontdekken tijdens de opendagen. Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Globaal programma

·        16 mei t/m 26 mei: Tientallen bieractiviteiten door het hele land

·        16 mei: officiële opening van de Week van het Nederlands bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2019

·        16 mei t/m 18 mei: Nederlands Bierproeffestival Den Haag

·        21 mei: Pubquiz WeekNLBier 

·        24 mei t/m 26 mei: Nederlandse Brouwerijdagen

Activiteit organiseren?

Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week van het Nederlandse Bier iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizzen, workshops en bierwandelingen en -rondvaarten. Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2019 kunnen hun activiteiten eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatietoolkit en indien gewenst ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! Magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.