Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in De Kuip heeft official KNVB-partner Heineken® de campagne voor de Oranjezomer gepresenteerd. Tegelijkertijd is bekendgemaakt dat de KNVB en Heineken® het dertigjarig partnership met nog eens vijf jaar verder gaan verlengen.   

Heineken® heeft een lange traditie als het gaat om voetbal en activaties. 79% van de Nederlanders beleeft straks tijdens het EK vol gezonde wedstrijdspanning de prestaties van het Nederlands Elftal en wil graag op eigen wijze onderdeel zijn van het collectieve Oranjegevoel. Als oer-Nederlands biermerk is Heineken® graag de gangmaker van die gezelligheid en helpt het fans om de Oranjezomer nog meer kleur te geven. De Oranjecampagne voor de aanstaande Oranjezomer bouwt voort op de succesvolle Heineken® 150 jaar-campagne. Naast een reeks nieuwe bijnamen op de verpakkingen komt Heineken® met speciale oranje edities van het blik en de fles. Fans kunnen zo op én met oranje proosten op de sportieve hoogtepunten. Ook is er een gloednieuwe commercial waarin hoofdpersoon Mike op een plein vol uitgedoste Oranjesupporters z’n vrienden kwijt is, maar gevonden wordt dankzij z’n groene outfit. Met dat inzicht is er samen met fashionmerk Baskèts voor de fans een limited edition shirt ontworpen dat je binnenstebuiten kan dragen: opvallend groen als je je vrienden kwijt bent en uiteraard oranje als je wil opgaan in het oranje feestgedruis en de gezelligheid met je vrienden. Het is dé blikvanger van deze Oranjezomer.    

Brouwer van gezelligheid
Els Dijkhuizen, marketingdirecteur HEINEKEN Nederland: “Als brouwer van gezelligheid kunnen we niet wachten tot de Oranjezomer van start gaat. Heineken® en Oranje gaan al decennia lang hand in hand en hebben een sterke reputatie opgebouwd als het gaat om campagnes, inhakers en gadgets voor het Oranjelegioen. Dit jaar zijn we nóg meer in de belevingswereld van de fans gedoken en hebben we voor een verfrissende aanpak met een knipoog gekozen. Met als doel om met elkaar op en top te kunnen genieten van al die mooie sportmomenten. Heerlijk, helder, hoe je het ook viert: Heineken® biedt alle ingrediënten voor een onvergetelijke Oranjezomer. Proost!”  

Leef mee in het café  
Voor een optimale voetbalbeleving voorziet Heineken® maar liefst 3.000 cafés van oranje promotiepaketten. Heineken® horecazaken en hun barpersoneel worden helemaal in oranjesferen gebracht zodat het daar een feest is om met elkaar naar de wedstrijden te kijken en samen te proosten op de prestaties van het Nederlandse team. Oranjefans kunnen via een activatie in hun favoriete Heineken® bar kans maken op het ultieme Oranjezomer shirt van Baskèts en Heineken®. 

Thuis voor de buis  
Ook voor Oranjefans die liever thuis de prestaties van het Nederlands Elftal volgen zit er veel moois in het vat. In 1.800 supermarkten maken voetballiefhebbers bij aanschaf van een Heineken® product kans op prachtige prijzen waarmee de prestaties van het Nederlands Elftal nog beter beleefd kunnen worden. Voetbalfans die bij Albert Heijn boodschappen doen hoeven geen doelpunt te missen dankzij de Heineken® Stoelbox, want een lekker koud biertje – met of zonder alcohol – is in deze zetel altijd binnen handbereik. De Stoelbox is stralend middelpunt in een online campagne samen met Albert Heijn en kan naast online ook gewonnen worden in diverse filialen waar de Stoelbox fysiek te bewonderen is.

Shop je liever bij de Jumbo, dan maak je kans op het Heineken® Biermertje. Met een grote groep samen een wedstrijd van ‘Ons Oranje’ kijken op een té klein scherm is verleden tijd, want dankzij een beamer in de vorm van een Heineken® krat zie je zo met gemak alle hoeken van het veld. Om in de juiste stemming te komen voor of na de wedstrijd, dan ben je bij de winkels van PLUS aan het juiste adres, want daar maken fans kans op het Heerlijk Helder Speakertje in de vorm van een Heineken® blikje. Daarnaast is er nog een coole Heineken® koelbox bij de winkels die zijn aangesloten bij Superunie.  

KNVB & Heineken® verlengen partnership  
Geen Oranjezomer zonder voetbal. De Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) en Heineken® trekken dan ook al dertig jaar intensief met elkaar op. Onder het mom van ‘never change a winning’ team wordt het partnership tussen de bond en de brouwer voor vijf jaar verlengd. Waarbij Heineken® de komende jaren rondom de sportvelden en in voetbalkantines nog steviger inzet op verantwoord alcoholgebruik, de promotie en beschikbaarheid van Heineken® 0.0 bier in zowel fles, blik als op de tap. Naast het amateurvoetbal blijft Heineken® verbonden aan de KNVB bekerfinale waarbij ook hier 0.0 bier de boventoon voert. En als het Nederlands Elftal (m/v) speelt zorgt Heineken® vanzelfsprekend voor maximale fanbeleving rondom de wedstrijden. Els Dijkhuizen: “Voetbal is in Nederland verreweg volkssport nummer één. Waarbij, naast sportiviteit op het veld, het gaat om gezelligheid langs het veld of na de wedstrijd. En dat is precies het domein waar Heineken® van meerwaarde kan zijn en daarom past het partnership met de KNVB als een jas. We zijn dan ook heel blij dat we onze langdurige relatie verder voortzetten en kijk uit naar de mooie momenten die we met elkaar gaan beleven.”   

Dave Dekker, directeur commercie KNVB: Met trots verlengen wij opnieuw onze samenwerking met Heineken®, een partner die al dertig jaar een onmiskenbare bijdrage levert aan de Oranjebeleving en het Nederlandse voetbal. Ook voor EURO2024 gaan we van hun hand weer ontzettend creatieve EK-inhakers en gadgets zien. Deze verlenging betekent dat wij samen nog meer onvergetelijke voetbalmomenten kunnen creëren voor onze fans, zowel op het veld als daarbuiten. Trots zijn we ook dat Heineken® in het amateurvoetbal steeds meer inzet op verantwoord alcoholgebruik, onder meer door Heineken® 0.0 bier te promoten en beter beschikbaar te maken. Heineken® begrijpt de essentie van de Nederlandse voetbalsfeer en wij kijken uit naar nog vijf jaar vol passie, plezier en verantwoord genieten.

Consumentenonderzoek toont aan dat 79% van de Nederlanders naar ‘Ons Oranje’ kijkt tijdens het EK voetbal en er dan graag een mooi feestje van maakt. Fans kleden hun huis aan en dossen zich uit om deel uit te maken van het collectieve Oranjegevoel. Tegelijkertijd willen ze iets unieks om er ook uit te springen. Heineken helpt daarbij.  Tijdens een EK of een WK wordt er in de supermarkt aanzienlijk meer bier, chips en pizza gekocht. De extra bestedingen tijdens een voetbaltoernooi lopen op tot wel 70 miljoen euro in vergelijking met een reguliere zomer. In de horeca ligt het bestedingspercentage ruim 30% hoger.