Mitra drankenspeciaalzaken biedt vanaf eind maart Payconiq aan als betaaloptie. Mitra begint met de betaalmethode in ruim een derde van haar winkels. Aankopen in een van deze winkels van de slijterijketen kunnen eenvoudig en snel met de Payconiq-app worden afgerekend door het scannen van een QR-code. Mitra zal het aantal winkels waar met Payconiq kan worden betaald de komende periode verder uitbreiden.

Met 110 winkels is Mitra een van de grootste drankenspeciaalzaken van Nederland. Marketing Manager Stefan van Caldenberg van Mitra geeft aan: “Met de introductie van mobiel betalen middels Payconiq bieden we een extra betaaloptie die helemaal past in deze tijd waarbij steeds meer mensen hun mobiele telefoon als betaalmiddel gaan gebruiken. Payconiq is volledig geïntegreerd in ons ASPOS kassasysteem van Valk Solutions. De klant krijgt op het klantenscherm de QR-code te zien zodat snel en eenvoudig afgerekend kan worden.” Mitra verwacht op korte termijn Payconiq ook aan te bieden als betaaloptie in de webshop via mitra.nl. “Op die manier kunnen we het betaalgemak op mobiele devices in onze webshop nog verder verbeteren”, besluit Stefan van Caldenberg.

Betalen via smartphone
Aankopen bij Mitra kunnen eenvoudig en snel worden afgerekend via een smartphone met Payconiq. Klanten scannen met de Payconiq-app een QR-code die op het kassadisplay wordt weergegeven. Op de smartphone verschijnt het bedrag en de betaling kan worden bevestigd met een vingerafdruk (of Face ID) of pincode. Payconiq maakt betalen met een smartphone in winkels, online in webshops en onderling tussen contacten gemakkelijk. Iedereen kan gebruikmaken van de betaalapp, ongeacht of een iPhone of Android smartphone wordt gebruikt of bij welke bank de gebruiker een bankrekening heeft. Payconiq is een initiatief van Europese banken, waaronder ASN Bank, ING, Rabobank, Regiobank en SNS. Gegevens worden volgens hoogste veiligheidsnormen beschermd.