Autodrop en KraftBier ontwikkelden samen een uniek bier; een fris en fruitige IPA. Het bier smaakt naar de Bosvruchtrode Cadillacs van Autodrop. Daarmee introduceren zij de eerste Candy IPA in Nederland. De IPA is vanaf deze week in-store en online te koop. 

De snoep- en bierwereld vinden elkaar in een fris en fruitige IPA. Hun perfecte match zit in het licht rebelse en prettig gestoorde karakter van de twee merken. De Bosvruchtrode Cadillac van Autodrop is de basis van de Indian Pale Ale. Daarmee introduceren zij een nieuwe bierstijl in Nederland: De Candy IPA. “Het is de hero onder Autodrop, de iconische smaak van de Cadillac is zo lekker, ‘t zou gebrouwen moeten worden. En dat deden we!”, zegt Emma Bloem, Product Manager bij Autodrop.  Het roze bier werd door de brouwers VROEMMM genoemd. Het heeft een opvallende roze verpakking, te herleiden naar het merk Autodrop. Op de verpakking staat een duidelijke waarschuwing: Don’t drink and drive! “De hop die we gebruiken in het bier geeft het bier ook wat extra fruitigheid”, zegt Rob van den Meijdenberg, oprichter van KraftBier. De ingrediënten van het snoepje zijn in eerste instantie gemengd met verschillende basisbieren om te kijken waar de perfecte match lag. De smaak van het snoepje past uiteindelijk het beste bij die van de IPA. Het bier VROEMMM is te verkrijgen in de webshop van KraftBier. Product Manager van Autodrop, Emma Bloem zegt: “Hoewel je onze snoepjes natuurlijk kan nuttigen in de auto, raden we aan om VROEMMM open te trekken op een lekkere plek in de zon als je niet meer hoeft te rijden!”