Ook de Belgische brouwers droegen hun steentje bij in de strijd tegen eenzaamheid in het kader van de Warmste Week. Op zondag 1 december 2024 openden maar liefst 28 brouwerijen hun deuren om het brede publiek te laten kennismaken met het vakmanschap achter de rijke Belgische biercultuur. 4.176 bezoekers kochten een toegangsticket van tien euro voor het goede doel en zamelden zo €41.761 in. De volledige opbrengst van de verkochte toegangstickets gaat integraal naar het DWW-fonds.

‘De Warmste Brouwerijbezoeken’, zo heette de actie die 28 Belgische brouwerijen organiseerden in kader van de Warmste Week tegen eenzaamheid. Met deze actie wilden de brouwers hun sociale rol in de samenleving nogmaals onderstrepen. Belgisch bier brengt immers al eeuwenlang mensen samen, vrienden en familie, maar ook mensen die elkaar nog niet kennen. Of het nu in cafés, restaurants, thuis of in de brouwerijen zelf is: Belgisch bier speelt een rol in elke stad en gemeente en versterkt zo het lokale sociale, culturele en sportieve leven. Dit verbindende karakter maakt de Belgische biercultuur, die door UNESCO erkend werd als immaterieel cultureel erfgoed, uniek in de wereld.

Alle 28 deelnemende brouwerijen hanteerden voor deze actie een vaste ticketprijs van €10. Met 4.176 enthousiaste bezoekers werd een totaalbedrag van €41.761 opgehaald.