Bier&cO en fritz-kola hebben hun samenwerking die in 2008 begon bestendigd en verlengd. Hét kenniscentrum van unieke dranken en de iconische maker van craft soda’s uit Hamburg herbevestigen daarmee hun bijzondere band. De samenwerking tussen Bier&cO en fritz-kola, waarbij de pure en originele frisdranken in Nederland worden verdeeld naar cafés, restaurants, retailer en gespecialiseerde drankenwinkelier, wordt vooral gekenmerkt door veel gedeelde idealen en passie voor het product.

Bas Besselink, sales en marketing manager van Bier&cO: “In een tijd dat de bierrevolutie nog in volle hevigheid moest losbarsten in Nederland keek Bier&cO al naar een volgende innovatie in het drankenlandschap. Dat kleinschalig en onafhankelijk gebrouwen bier – met een goed verhaal en een herkenbaar gezicht – groot zou worden in Nederland stond voor ons als een paal boven water. In het verlengde daarvan zou kleinschalig en onafhankelijk gemaakte frisdrank, met een goed verhaal en een evenzeer herkenbaar gezicht, een logische vervolgstap zijn. In fritz-kola werd een merk herkend dat aan deze kenmerken volledig voldeed. Het voelt goed dat, ruim tien jaar later, Bier&cO zich in de ogen van fritz-kola heeft bewezen als een betrouwbare partner waarmee de Nederlandse markt optimaal bediend wordt. Daarbij herkennen wij elkaar in waarden als duurzaamheid en het belang van een persoonlijke relatie. Onze missie en visie sluiten nauw op elkaar aan, en komen samen in het idee ‘dare to drink different’.”

Mirco Wolf Wiegert, mede-oprichter en CEO van fritz-kola: “We zien er naar uit om de samenwerking met onze partner Bier&cO te verlengen. We delen de passie en de drang om op een duurzame manier te werken, en willen dit in de nabije toekomst nog verder uitbouwen. De samenwerking is sinds het begin in 2008 al sterker geworden, en we kunnen beide met trots terugkijken op wat we gezamenlijk hebben bereikt.”

Reinier Kamphuis, Chief Bier&cO: “Goed partnership is de essentie van een goede en duurzame samenwerking. Vooral de toewijding aan maatschappelijke verantwoordelijkheid die fritz-kola demonstreert, door bijvoorbeeld bewust en alleen te kiezen voor statiegeldflessen, spreekt ons enorm aan. Onze bedrijven leven beide in het besef dat er nog vele generaties na ons komen – die gunnen we het ook ‘eens iets anders te drinken’. Het verlengen van onze samenwerking is dan ook een groot lichtpunt in een anderszins roerig jaar.”