Donderdag 30 mei jl. was de feestelijke opening van Bierderij Waterland in Monnickendam door burgemeester Luzette Kroon. Samen met de oprichters Kristian Kieft en Frank Dutman verrichtte zij de openingshandeling van de brouwerij annex proeflokaal in het oude pand van drukkerij Gravo aan de haven. Bier! magazine was erbij. 

Bierderij Waterland is de eerste bierbrouwerij van Noord-Holland met een volledig biologisch assortiment en is gevestigd in een sfeervol gerenoveerde loods van 800 vierkante meter met zonneterras aan de haven van het historische havenstadje Monnickendam. In de eigen brouwerij worden telkens nieuwe soorten biologisch bier gebrouwen. Het proeflokaal telt 120 zitplaatsen waar gasten de bieren kunnen proeven, samen met bijpassende gerechten van de uitgebreide menukaart. Bierderij Waterland bevat ook een in-house worstenmakerij, broodbakkerij, koffiebranderij en een winkel waar de bieren en alle huisgemaakte producten worden verkocht. Voor meer informatie bezoek bierderijwaterland.com, instagram en/of facebook. Het biologisch smaakparadijs is absoluut een aanwinst en een bezoek meer dan waard.

Over Bierderij Waterland 

Sinds 2015 brouwt Bierderij Waterland biologisch bier met grondstoffen die zijn geteeld door bevlogen biologische boeren in binnen- en buitenland. De nieuwe brouwerij met proeflokaal is gelegen aan Galgeriet 4 aan de haven van Monnickendam. Oprichters Kristian Kieft en Frank Dutman spelen met Bierderij Waterland in op de toenemende vraag naar eerlijke, biologische streekproducten. Ook niet-bierdrinkers komen hier aan hun trekken en kunnen bijzondere biologische wijnen en sapjes proeven. ‘We willen zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met de pure smaak van Waterland en hebben bewust gekozen voor volledig biologische ingrediënten’, aldus de oprichters. 

Proefdagen

Tot en met donderdag 13 juni aanstaande bieden de brouwers de bezoekers elke dag bij binnenkomst een ander ‘proefglaasje’ aan van een van de dertien biologische bieren op de tap. Gasten krijgen zo de gelegenheid om kennis te maken met de speciaalbieren en hun mening te geven over de smaak. Zo betrekken de brouwers het publiek bij de verdere ontwikkeling van het assortiment.