Brouwerij Boegbeeld geeft ludieke online vrijmibo met Kutbier en kutvragen
Eigenaresse Janneke Pieters van Brouwerij Boegbeeld (een van de vrouwelijke bierbrouwers van Nederland met eigen ketels) vermarkt haar Kutbier in een online concept. Op de website van Brouwerij Boegbeeld kan een online vrijdagmiddagborrel (vrijmibo) worden gekocht. Werkgevers kunnen voor hun personeel een drietal biertjes (onder andere Kutbier) bestellen met nootjes en krijgen kutvragen via de post opgestuurd door de brouwerij.
De leidinggevende kan zo tijdens het online bierdrinken de kutvragen stellen. Doelgroep zijn bedrijven die hun werknemers willen verrassen met een ludieke online vrijdagmiddagborrel. Inmiddels hebben al diverse bedrijven deze online vrijmibo aangeschaft voor hun werknemers. Zo ook het bedrijf Wijk Yacht Creation, een ontwerpbureau voor jachten en boten. Eigenaar Bart van der Wijk noemt deze online vrijmibo: “Verrassend, er ontstaat een leuke gespreksdynamiek, werknemers vertellen andere zaken dan ze normaal doen. Ook het Kutbier vindt iedereen zo gaaf dat er direct een social media-post wordt gedaan door de werknemers. Ik kan het iedereen aanraden.”