De Tripel van Brouwerij De Leite is al lang een vaste waarde bij de bierliefhebber. De Enfant Terriple krijgt er nu twee blonde broers bij: een Tripel, Whisky infused van 10% en een Quadrupel, Rum Infused van 12%. De uitbreiding van de tripel-familie wordt nog mooier door de nieuwe etiketten die de bieren mee kregen.

Verfijnd brouwsel met speelse knipoog

Enfant Terriple is rijk en diepgaand van smaak. Een elegante ode aan traditie, met een speelse knipoog naar iedere genieter. Elke slok verkent een rijke wereld van diepe en volle smaken en wekt tegelijkertijd de speelse onbezonnenheid in ons op. Brouwer Luc Vermeersch: “Onze Enfant Terriple is al jaren één van de populairdere bieren uit ons assortiment. Bovendien merken we dat er naast een groeiende interesse voor laagalcoholische bieren, er bij bierliefhebbers nog steeds een grote liefde is voor bieren met een hoger alcoholpercentage. Met een Whisky infused- en Rum Infused-versie die permanent beschikbaar zullen zijn, willen we aan deze vraag tegemoet komen. Daarmee zal het Enfant Terriple assortiment uit drie sterke blonde bieren bestaan.” Volgens de brouwer zal dit een extra troef betekenen in de range van zwaardere bieren.

Een kunstwerk van José Vermeersch

Met Enfant Terriple richt Brouwerij De Leite zich op bierliefhebbers en ontdekkende genieters die graag thuis, op café of op restaurant van een goed glas bier genieten. Of je nu kiest voor de originele Enfant Terriple (8%), de Whisky Infused (10%), of de blonde Quadrupel Rum Infused (12%); elk biedt een unieke en verfijnde ervaring die zowel de bierkenner als de bierliefhebber zal aanspreken. Bij deze lancering kondigt de brouwerij de vernieuwing van het etiket aan. Het nieuwe etiket draagt het kunstwerk van José Vermeersch, vooral bekend van zijn keramieksculpturen van menselijke figuren en honden. José Vermeersch is de oom van brouwer en eigenaar Luc Vermeersch. Door voor dit kunstwerk te kiezen, koestert Brouwerij De Leite de traditie van liefde voor familie en kunst, en brengt het bovendien een unieke visuele dimensie aan het bier. Met een vernieuwd ‘Enfant Terriple-etiket’, dat de vitaliteit, jeugdigheid, positiviteit en onbezonnenheid van het bier weerspiegelt, mikt de brouwerij op de bierliefhebber die op zoek is naar dat extra tikkeltje meer. Binnenkort zullen alle drie de varianten van Enfant Terriple te vinden zijn in de betere bierhandel en horeca. Bovendien zal de brouwerij via haar sociale media en website geregeld met updates komen. Houd hun kanalen dus zeker in de gaten.