Swinkels Family Brewers en Brouwerij de Molen kondigden middels een officieel persbericht op 1 februari jl. met trots aan hun bestaande samenwerking uit te breiden. Het minderheidsbelang van Swinkels Family Brewers in Brouwerij de Molen wordt uitgebreid naar 100%. Hiermee wordt de brouwerij uit Bodegraven volledig opgenomen in de familie van brouwerijen en mouterijen. De samenwerking begon in 2015 toen Swinkels Family Brewers een belang van 35% verwierf in Brouwerij de Molen. De succesvolle samenwerking smaakte naar meer. Voor Brouwerij De Molen is uitbreiding van de samenwerking een logische stap.

Brouwerij de Molen behoudt haar identiteit, waarbij ook de eigenaren betrokken blijven in de verdere groei van de brouwerij. De nog innigere samenwerking tussen Brouwerij de Molen en Swinkels Family Brewers stelt de brouwerij in staat om zich vooral te focussen op waar ze goed in is: het brouwen van onderscheidend en goed craftbier. Zo kan Brouwerij de Molen haar bieren verder ontwikkelen. Dankzij de samenwerking kan Brouwerij de Molen ook gebruikmaken van de distributiekracht en technische expertise van Swinkels Family Brewers. 

Verdere invulling van het lokaal- en speciaalbierportfolio

Door de overname zijn de partijen nog beter in staat om in te blijven spelen op de groei in populariteit van ambachtelijke craft- en speciaalbieren. Brouwerij de Molen, in 2004 opgericht door Menno Olivier, brouwt een breed scala aan speciaalbieren en experimenteert daarbij flink. Met deze strategische stap geeft Swinkels Family Brewers verdere invulling aan haar groeistrategie om het portfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder assortiment beschikbaar te stellen aan de consument. Het familiebedrijf groeide de afgelopen jaren onder andere door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en Bier&cO, een van de grootste bierimporteurs van Europa, in 2018.