Brouwerij Haacht lanceerde 11 juni een nationale campagne om de consument extra te motiveren om naar het café of restaurant te gaan. Onder de naam Tournée Générale trakteert de brouwerij alle Belgen op twee biertjes. Alle Belgische kranten publiceerden een advertentie met daarin twee consumptiecoupons. Consumenten kunnen per bon in hun favoriete Primus-café, -brasserie of -restaurant genieten van een gratis Primus, Tongerlo, Keizer Karel, Ommegang, Mystic, of een van de vijf SUPER 8-bieren.

Met de eerdere steunmaatregelen heeft Brouwerij Haacht haar ondernemers tijdens de verplichte sluiting geholpen om zo veel mogelijk het hoofd boven water te houden. Nu ze eindelijk terug open zijn, geeft de brouwerij ook hun activiteiten een flinke boost met deze nationale campagne. Op die manier blijft Brouwerij Haacht hun maximaal steunen, want velen hebben het financieel nog steeds erg moeilijk. Dat ze tegelijk de Belgische consument kunnen trakteren, is extra mooi meegenomen. Want voor iedereen waren – en zijn het vaak nu nog – moeilijke tijden, dus die extra bieren heeft iedereen met z’n allen meer dan verdiend. Brouwerij Haacht hoopt dat haar horecaondernemers massaal de consumenten mogen verwelkomen, rekening houdend met social distancing.