De formule van brouwerij Jopen in Haarlem bestaat uit een balans tussen thuisgebruik en horeca. Door de coronacrisis viel het horecagedeelte weg, maar Michel Ordeman – eigenaar en directeur van Jopen – ziet dat de craftbeer-drinkers via supermarkten, slijterijen en via webshops zijn bieren veelvuldig weten te vinden. “Brouwerijen die eigenlijk heel weinig met thuisgebruik doen worden nu harder geraakt dan wanneer je een formule hebt zoals wij die hebben.” Aldus Ordeman op HorecaNederland.tv

Ordeman is bijna geneigd te zeggen dat er vanaf 1 juni 2020 een run komt op de horeca, omdat iedereen elkaar graag weer wil zien. Met een stukje hospitality en slim en creatief plannen binnen de bestaande maatregelen hoopt hij voldoende mensen binnen te halen om de omzet naar het juiste niveau brengen. “Mensen moeten meer gaan plannen en daarin kun je mensen ook een beetje begeleiden. Sorry, vrijdagmiddag 17:00 uur zit al vol, maar wat dacht je van 15:00 of 19:00 uur?”

Bekijk hier het hele interview:

https://www.horecanederland.tv/episode/michel-ordeman-jopen-brouwerijen-die-niet-focussen-op-thuisgebruik-worden-nu-harder-geraakt/