“Het land dat het WK wint, krijgt de voorraad Bud-pilsener uit Qatar die daar geschonken zou worden in stadions.” Deze aankondiging deed het biermerk eerder nadat het land het drinken van bier in en rondom stadions 48 uur voor aanvang van het WK had verboden. Om de actie kracht bij te zetten, dropt het merk rode zeecontainers met #BringHomeTheBud-opdruk op iconische locaties over de hele wereld. Zo ook in Nederland, waar sinds kort een container aan het iconische Faralda Crane Hotel op de NDSM-plein in Amsterdam hangt.

Om Oranjefans enthousiast te maken voor de achtste-finalewedstrijd tegen de Verenigde Staten, had Bud een #BringHomeTheBud-container aan de kraan van het iconische Crane Hotel op het NDSM-werf in Amsterdam opgehangen. Wanneer Oranje er namelijk in slaagt de wereldbeker te veroveren, doneert Bud haar complete voorraad pilsener aan diverse Nederlandse horecarelaties. Via digitale billboards op het Rembrandtplein in Amsterdam en branding op Bud E-trucks wordt de #BringHomeTheBuds-boodschap in Nederland nog verder verspreid. Fans kunnen, naast Nederland, nu ook containers vinden in onder andere Brazilië, Argentinië, Engeland en de VS, en er volgen er nog meer naarmate het toernooi vordert. “We kunnen niet wachten om #BringHomeTheBud naar het winnende land te brengen en met fans te proosten op een van de meest historische momenten in het voetbal, namelijk het winnen van de FIFA World Cup-trofee”, aldus Linda Elberse, Brand Manager bij Bud.