Ambacht en genieten komen samen in de nieuwe, ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’-campagne, ontwikkeld door Fama Volat. Met een eigen mouterij en mineraalwaterbron brouwt de familiebrouwer uit Lieshout al generaties lang Bavaria bier. Brouwen is een ambacht dat vanuit de Bavaria brouwerij al 300 jaar met passie wordt uitgeoefend. Wanneer het serieuze werk gedaan is en het genieten begint, smaakt een Bavaria het allerlekkerst. Het nieuwe ‘Zo. Nu eerst een Bavaria- moment’ zit precies op dit snijvlak. De campagne is vanaf vijf oktober te zien.

“Brouwen is ons ambacht, genieten is ons leven”, vertelt Florent Renders, Marketeer Bavaria bij Swinkels Family Brewers. “We zijn de brouwer die luchtig in het leven staat, maar tegelijkertijd heel serieus over het brouwen van bier is. Met de vertrouwde Bavaria knipoog laten we in de nieuwe tv-commercial zien met welke ingrediënten, passie en kennis wij ons bier brouwen. Uiteindelijk draait het om het genieten van het leven. Dat is precies wat Bavaria nu zo Bavaria maakt, die combinatie van vakmanschap en onze bourgondische levensstijl. “Zo. Nu eerst een Bavaria’ speelt daarin een sleutelrol, omdat dát moment en dát gevoel de overgang tussen deze twee werelden weergeeft.” 

Thuis in Nederland

Bavaria verwacht dat de nieuwe campagne consumenten in haar thuisregio – Brabant – aanspreekt, maar zeker ook daarbuiten. “We zijn een Brabantse brouwer, we zijn trots op onze afkomst. We brouwen niet alleen voor Brabant, maar voor heel Nederland. Deze nieuwe campagne onderstreept dat”, aldus Renders. In een stevige cross-mediale campagne, die vanaf vijf oktober van start gaat, nemen we heel Nederland mee in ons verhaal”. Naast de tv-commercial wordt de campagne doorvertaald naar social media, digitale abri’s op stations en in stadscentra en zijn er activaties op de winkelvloer. Tevens sponsort het biermerk Veronica Inside sinds de start van het nieuwe seizoen.