De eerste Nederlandse TVC van het recent in Nederland geïntroduceerde biermerk Bud is sinds 2 oktober jl. op tv. De TVC is een volgende stap in de grootse campagne van Bud die begin vorige maand van start ging, waarmee Bud hard werkt aan haar naamsbekendheid. Na een zeer succesvol lanceringsevenement en het tweedaagse culturele evenement BUDX Amsterdam, worden de grote steden gekleurd door reusachtige out of homes. 

Terwijl Bud pils vanuit haar kenmerkende fles in een glas geschonken wordt, kondigt Bud haar komst naar Nederland vol zelfvertrouwen aan met de quotes: ‘The king of beers, The smoothest taste, Is finally here’. Waarna het beeld overgaat in dansende mensen, passend bij de locaties waar Bud in de Nederlandse horeca verkrijgbaar is. “Met deze TVC focussen we ons op de komst van ‘The King of Beers’ naar Nederland en op de unieke, zachte smaak die ons bier perfect geschikt maakt voor high energy occasions. We voegen daarmee iets toe aan het Nederlandse pilslandschap”, vertelt Sjors van Drie van Bud.

Campagne

De nieuwe TVC is een onderdeel van de omvangrijke campagne die Bud momenteel uitrolt in Nederland. Naast een samenwerking met Ajax, het partneren en organiseren van verschillende evenementen en concertzalen en grote OOH-uitingen, wil Bud Nederland inspireren. “Als grote internationale speler kondigen wij onze komst naar Nederland groots aan, maar wij hopen ook dat het anderen inspireert om het leven groots aan te pakken. Wij willen mensen samenbrengen en talent een podium bieden. Dit doen we onder andere zelf door een platform als BUDX Amsterdam op te zetten waar wij met verschillende talks over muziek, kunst en mode een inspirerend programma creëren.”

Inmiddels schenken meer dan 1000 horecagelegenheden in Nederland Bud op fles of tap. In de supermarktschappen is Bud te vinden in de karakteristieke dozen op fles of in blik