Uit de tapkranen in Stadion Galgenwaard stroomt vanaf nu bier van Bud. FC Utrecht heeft een vijfjarige overeenkomst afgesloten met het nummer één biermerk van de wereld. The King of Beers is daardoor als Official Partner aan de club uit Utrecht verbonden.

Bud heeft het doel om mensen te inspireren, groots te laten denken en ambities na te streven. Op weinig plekken komt dit beter tot leven dan in het stadion, waar voetbal mensen samenbrengt. Het merk heeft inmiddels een rijke historie in het topvoetbal. Zo is Bud partner van diverse nationale en internationale topclubs en sponsor van competities als de English Premier League (EPL) en La Liga. Het partnership met FC Utrecht onderschrijft de ambities van de club. Binnen de samenwerking komt de nadruk daarnaast te liggen op het stimuleren van gemene delers als stadscultuur en inclusiviteit.

“We zijn er trots op dat we Bud als Official Partner aan ons hebben verbonden”, zegt Joost Broerse, Director Partnerships van FC Utrecht. “De strategieën van Bud en FC Utrecht passen uitstekend bij elkaar en door samen op te trekken, willen we elkaar helpen bij het verwezenlijken van onze doelen. Samen met Bud willen we bovendien de ervaring van de supporters in Stadion Galgenwaard naar een nog hoger niveau tillen.”

“FC Utrecht is een club waar men trots is op de roots, maar ook vooruit kijkt en grenzeloze ambitie nastreeft. Een inclusieve en karaktervolle club met een eigen filosofie, waar eigen talenten kansen geboden krijgen. Waar dromen worden aangewakkerd door supporters en inwoners van de regio, en kan rekenen op hun onvoorwaardelijke steun. Iets wat perfect aansluit op het DNA van Bud. We kijken ernaar uit om samen te werken aan elkaars doelen en hopen bij te dragen aan de impact van de club in Utrecht en omgeving,” aldus Michele van Spilbeeck, Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev.

Over Bud

Bud, onderdeel van AB InBev, staat wereldwijd bekend als the King of Beers en kent een rijke historie. Het begon in 1864 als droom van Adolphus Busch, toen hij samen met zijn schoonvader Eberhard Anheuser de Anheuser-busch company oprichtte. Gedreven door zijn pioniersgeest reisde hij maanden door Europa om de laatste brouwtechnieken te bestuderen. In 1876 perfectioneerde hij het Bud-recept. Vandaag de dag wordt het bier nog steeds volgens dezelfde kwaliteitsnormen gebrouwen, met 100 procent hernieuwbare elektriciteit, en in meer dan 85 landen gedronken. In 2019 werd TivoliVredenburg in Utrecht de eerste concertzaal in Nederland waar Bud wordt getapt. Een lokale samenwerking waarin thema’s als duurzaamheid en inclusiviteit wederom breed worden uitgedragen.