Gebrouwen door Vrouwen viert jubileum met lentebier Bloesem Blond
Op 3 mei vieren de ondernemers van biermerk Gebrouwen Door Vrouwen – Tessel en Do de Heij – het 5-jarig jubileum van hun meest gedronken bier: Bloesem Blond. Met de lancering van de landelijke campagne De Roze Bril, hopen de dames met hun lentebier als pendant positiviteit en vrolijkheid te brengen in deze roerige tijden. ‘Drink Bloesem Blond en bekijk het leven door een roze bril’, is het devies.
In deze sombere tijd willen Tessel en Do het 5-jarig jubileum van Bloesem Blond vieren met het hele land. “De lente breekt aan en dat moet gevierd worden, met lentebier Bloesem Blond én je roze bril. Want roze maakt alles mooier”, aldus Do. De landelijke campagne De Roze Bril brengt midden in de lockdown op ludieke wijze vreugde en blijdschap bij ieder die het lentebier Bloesem Blond drinkt. Zo trekt het team van Gebrouwen door Vrouwen o.a. door het land met een in roze gedesignde Mitsubishi Pajero om de campagne te starten en hun positiviteit te verspreiden. Ook de huidige (horeca)klanten kunnen een aangenaam bezoek verwachten van de Bloesem Blond-brigade om hen een hart onder de riem te steken, met het lentebier onder hun arm. Daarnaast wordt het Bloesemjubileum ook volop gevierd bij de bar van Gebrouwen door Vrouwen, zodra de horeca heropent.
Het jubileum van Bloesem Blond
Het lentebier Bloesem Blond is gebrouwen om de lente vieren, vijf jaar geleden. Destijds, bij de ontwikkeling van het nieuwe lentebier, zochten Tessel en Do naar de juiste ingrediënten voor het bier en kwamen met vlierbloesem. “Vlierbloesem was toen erg hip in Nederland. Het bloeit in het wild en het is een zoet ruikend plantje, maar met een bittere smaak. Je ruikt echt de lente, dat moest wel een perfecte combinatie worden in ons lentebier”, vertelt Do. Bloesem Blond bevat mout, hop, blond biergist, gedroogde vlierbloesem, natuurlijk vlierbloesemaroma en korianderzaad. Het bier is goed te combineren met aardse smaken, zoals hummus en groentes, maar ook met alle soorten kaas. En natuurlijk uitstekend als dorstlessende traktatie op het (zo-verlangde) terras, in het park of op een festival.
Het succes van Bloesem Blond
Inmiddels is Bloesem Blond het meest populaire bier uit de biercollectie van Gebrouwen door Vrouwen. In vijf jaar tijd zijn er maar liefst 2 miljoen flesjes en 5000 fusten verkocht en zijn er 3000 verkooppunten in Nederland. De ondernemers Do en Tessel stellen dat het succes van Bloesem Blond te meten is aan de unieke combinatie van bitter blond bier en de zoete geur van vlierbloesem: “Onze Bloesem Blond is niet te vergelijken met ander blond bier. De vlierbloesem geeft een hele nieuwe dimensie aan de stijl. Bovendien zijn er weinig craftbrouwers die een blond bier maken. Wij zijn één van de weinigen, daardoor valt het bier op. En als dit bier eenmaal op de menukaart van een bar of restaurant staat gaat ‘ie er niet meer af, omdat gasten groot fan zijn en ernaar blijven vragen.” Ook in de retail is Bloesem Blond een groot succes, bij Albert Heijn verdrievoudigde de verkoop ten opzichte van Q1 2020.
Gebrouwen door Vrouwen
Het biermerk Gebrouwen door Vrouwen (2013) is ontstaan uit een gezellige brouwbobby van de twee zussen – Tessel en Do de Heij. Inmiddels is Gebrouwen door Vrouwen uitgegroeid tot een succesvol biermerk met 12 werknemers, 8 soorten bier, 500 horecaverkooppunten en 2500 retailverkooppunten. Daarnaast hebben zij een boek uitgebracht over hun brouwavontuur, werd er een Gebrouwen door Vrouwen-biershampoo bij de Hema verkocht en krijgen zij regelmatig fanmail én liefdesbrieven.