Als de gasten niet naar Biercafé de Koffer kunnen komen, dan brengen de medewerkers wel een stukje Koffer naar hen toe! Ze hebben zelf de site gemaakt en doen de afhandeling van de bestellingen ook volledig zelf. Als ze een order krijgen springt één van de collega’s direct op de fiets. In de bestelling doen ze naast de bestelde bieren en hapjes ook bierviltjes, een kaarsje, wat nootjes en zelfs een pakje kaarten of dobbelstenen, zodat ze zoveel mogelijk van het ‘Koffergevoel’ komen brengen. Dit gevoel kan dan ook nog muzikaal omlijst worden door de playlist van je favoriete barman/vrouw.

“Ondanks dat er voor de gezondheid van heel veel mensen geen betere beslissing gemaakt kon worden, was het een enorme klap dat we zondag om 17.30 uur hoorden dat we een half uur later voor drie weken dicht zouden moeten. Niet alleen voor ons, maar ook voor onze trouwe schare stamgasten en de grote basis bierliefhebbers die af en toe komen genieten van een lekker speciaalbier in de Koffer. Daarnaast hebben we als werkgever van ons hechte team natuurlijk ook de verantwoordelijkheid om te zorgen voor de continuering van de inkomsten van onze werknemers”, aldus Maik van Heerd van De Koffer.

In een weekend van bierlokaal naar webshop

“Toen we vrijdag hoorden van de maatregelen in België zijn we met ons team gaan nadenken over wat te doen als deze maatregelen ook onze kant op zouden komen. Allerlei ideeën zijn de revue gepasseerd: de zaak schilderen, de keuken opknappen en onze bierkennis verbreden zijn allemaal dingen die we de komende weken gaan aanpakken. Maar hoe kunnen we een beetje bijdragen aan het oplossen van de verveling voor de mensen die thuis zitten? Als onze gasten niet naar de Koffer kunnen komen, brengen we wel een stukje Koffer naar ze toe!”

‘Koffergevoel’ thuis bezorgen

“We willen nadrukkelijk geen gewone webshop in bier zijn. We hopen dat we de mensen die anders een gezellige middag of avond bij ons zouden doorbrengen bijna net zo’n leuke tijd thuis kunnen bezorgen. Doordat we alles zelf doen, bezorgen we alleen in de stad Groningen. Onze collega’s springen op de fiets en zullen de orders tijdens openingstijden zo snel mogelijk bezorgen. We zullen proberen de bestellingen contactloos te bezorgen, maar hopen dat er -op gepaste afstand- toch een mogelijkheid is voor een gezellig praatje met onze gasten die we anders wellicht enkele weken niet spreken.”