Het populaire drankje was al verkrijgbaar in Mexico en Nieuw-Zeeland, maar hard seltzer-merk Pure Piraña komt nu ook naar Europa om aan de toenemende consumentenvraag te voldoen. Nederland heeft samen met Oostenrijk, Ierland, Portugal en Spanje de primeur. Later dit jaar zal Pure Piraña naar verwachting ook in andere Europese landen opduiken. Met de komst van Pure Piraña gaat Heineken op ontdekkingstocht in de relatief nieuwe stroming van hard seltzers.

The HEINEKEN Company (Heineken) voelt zich natuurlijk als een vis in het water in de wereld van bieren, ciders en frisdranken; met de komst van Pure Piraña gaat de brouwer op ontdekkingstocht in de relatief nieuwe stroming van hard seltzers. Heinekens hard seltzer Pure Piraña bestaat uit koolzuurhoudend gezuiverd water, een lichte natuurlijke fruitsmaak en 4,5% alcohol. Met slechts 92 calorieën per 330 ml. sluit Pure Piraña perfect aan bij de wens van nieuwe moderne generaties die op zoek zijn naar een fris en niet te zoet alcoholisch alternatief.

“De introductie van Pure Piraña in Mexico en Nieuw-Zeeland was veelbelovend en we staan te trappelen om ook Nederland kennis te laten maken met dit eigenzinnige hard seltzer merk”, aldus Els Dijkhuizen, marketingdirecteur bij Heineken in Nederland. “Pure slaat natuurlijk op de mooie eenvoud van het product hard seltzer. En Piraña staat symbool voor de bite en een tikkie ‘tegen de stroom in’. Er is een enorme behoefte aan verandering en het afwijken van de gebaande paden. In die flow voelt het levenslustige Pure Piraña zich op en top thuis. Het is leuk en tegelijkertijd gezond spannend om samen met de Nederlandse consument nieuwe wegen te ontdekken. We kunnen niet wachten om dit avontuur samen aan te gaan. Het uitgebreide Heineken-portfolio heeft er met ons hard seltzer merk Pure Piraña een doorbijter bij”. In Nederland is Pure Piraña verkrijgbaar in de verfrissende smaken Grapefruit, Red Berries en Lemon-Lime voor een consumentenadviesprijs van €2,49. Vanaf 19 april exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn en zodra het weer kan ook in de horeca.