Heineken® opent raceseizoen met F1™ Drive-in op Circuit Zandvoort
Het nieuwe Formule 1 raceseizoen staat in de startblokken en gaat zondag 5 juli, helaas nog zonder publiek, van start met de Grand Prix van Oostenrijk op de Red Bull Ring in Spielberg. Om het seizoen in te luiden organiseert Heineken® een F1™ Drive-in show op Circuit Zandvoort om de race in Oostenrijk op groot scherm mee te beleven. Op het beroemde circuitterrein verrijst een enorm podium met groot scherm. Voor het podium is ruimte gecreëerd voor vijftig auto’s waarin honderd F1™ fans, waaronder ziekenhuismedewerkers, onder het genot van een Heineken® 0.0 volop kunnen genieten van de race.
Dat maakte voormalig Formule 1 coureur Robert Doornbos bekend in de 538 Ochtendshow met Frank Dane. Het is voor het eerst in de historie dat er een Drive-in op een F1™ circuit wordt georganiseerd.
Van frontlinie naar pole position
Voor deze gelegenheid zijn zo’n veertig ziekenhuismedewerkers – met een passie voor Formule 1 – uitgenodigd die afgelopen maanden betrokken zijn geweest bij de zorg van Covid-19 patiënten. “We hebben veel aan hen te danken en willen met dit kleine gebaar graag iets terugdoen voor al het harde werk op de IC”, aldus Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Sponsorships. “Puur als bedankje en hart onder de riem voor deze helden die in de frontline staan.”
Livestream DJ Oliver Heldens
Vooruitlopend op de eerste Grand Prix van het herziene 2020 F1 ™ -seizoen organiseert official partner Heineken® samen met DJ Oliver Heldens het seizoen-openingsfeest via een livestream. De live set van Oliver Heldens wordt zaterdag 4 juli om 20:30 uur uitgezonden op de social mediakanalen van F1™, Aston Martin Red Bull Racing, Heineken® en Oliver Heldens YouTube- en Facebookkanalen. Op deze manier is er voor fans van over heel de wereld ondanks alle Covid-19 maatregelen toch nog een manier om virtueel bij elkaar te komen.