Heineken® Silver brengt metaverse tot leven in unieke fygital experience
Op 7 april jl. is Heineken Silver officieel gelanceerd in de ‘SilverVerse’ in Amaze Amsterdam. Deze unieke experience, waarbij de metaverse tot leven kwam in het echt, was het startschot voor een zomer vol Heineken Silver-feesten. Van Silver stages op de vetste festivals tot het vernieuwde populaire Heineken.
Combineer de heerlijke beats van ANOTR B2B Toman, Maqossa en Mandana met het nieuwe verfrissende bier van Heineken en je hebt een zilveren moment met een gouden randje.
Afterwork: tijd om je partyagenda te vullen!
De oplettende lezer heeft vorige maand al een glimp kunnen opvangen van Heineken Silver. Het biermerk lanceerde eerder een paar weken geleden namelijk een virtuele brouwerij in Decentraland. Daarmee liet de brouwer de wereld voor het eerst kennismaken met Heineken Silver. Els Dijkhuizen, Marketing Directeur Heineken® vertelt hierover: “Op onze Heineken Silver launch party is het thema SilverVerse. Het is een knipoog naar het feit dat de metaverse misschien wel de toekomst is, waar je kan dansen en zelfs een pixelachtige Silver kan ‘proeven’. Maar dat je sommige momenten én zeker het drinken van een verfrissend biertje met je vrienden het beste in de echte wereld kunt beleven. Dat is ook waar wij voor staan, verfrissen en mensen samenbrengen.”
Van de metaverse naar extra fresh
Alle feestgangers ervaarden in de Heineken SilverVerse hoe het is om in de metaverse te feesten. In de Can Lab werd een pixel perfect Heineken Silver biertje geschonken. Probeer die maar eens te drinken, dat is knap lastig! In de avatar room, waar je met je eigen avatar kon dansen, begon de party al voorzichtig. Maar laten we eerlijk zijn, er gaat natuurlijk niets boven het dansen met je vrienden en genieten van een écht biertje. Dat gebeurde bij de Silverstage, waar top DJ’s het feest lieten losbarsten en Heineken Silver voor het eerst geproefd kon worden. “Samen met de ID&T Group hebben we de elementen uit de metaverse naar het echte leven gebracht. In lijn met de look and feel van de virtuele brouwerij is het decor van de Heineken Silververse geblokt en gepixeld, met als eyecatchers de bar en DJ booth, ontworpen door de Spaanse artiest J.Demsky. Na afloop kregen bezoekers For Real Tokens (FRT’s) mee, unieke art pieces waarmee we opnieuw met een knipoog inspeelden op de NFT-cultuur. Het is een blijvende herinnering aan de momenten die je samen beleeft”, besluit Dijkhuizen.
Een zomer vol gouden momenten
Terwijl de digitale confetti en pixel pieces nog worden aangeveegd, kun jij je verheugen op het ‘échte werk’. Vanaf nu kan jij Heineken Silver de hele zomer ervaren. Zo zijn jouw favoriete festivals dit jaar verrijkt met unieke Silver Stages. Deze plekken voorzien je niet alleen van het nieuwe verfrissende biertje, maar bieden ook een podium voor opstormend talent evenals de beats van gerenommeerde artiesten. De Silver Stages vind je onder andere op Awakenings, DGTL, Paaspop, Concert at Sea, WOO HAH, By the Creek, Audio Obscura, 538 Kingsday, Verknipt, Loveland, Strafwerk, Wonderland en Valhalla. Als klap op de vuurpijl organiseren ID&T en Heineken Silver samen Sensation in de Johan Cruijff ArenA op 2 juli. Maar er is meer, want je favoriete donderdagmiddagborrel Heineken Afterwork maakt een comeback in hartje Amsterdam. Heineken trapt het Afterwork seizoen af op donderdag 21 april in de Chin Chin Club op de Rozengracht. Heineken Afterwork vind je daarna ook op 12 mei tijdens Thuishaven, 19 mei bij Weena Rotterdam, 26 mei bij Helling 7 Amsterdam, 2 juni in Roost Utrecht en 9 juli bij Atelier 2.0 Amsterdam. Zit jouw favoriete hotspot er niet tussen? Niet getreurd. Deze lijst wordt alleen maar langer! Check Instagram, Facebook en de website voor het laatste nieuws.