Hertog Jan lanceert Blikvanger, een tas ontwikkeld voor recycling van blikjes
Hertog Jan introduceert met trots de Hertog Jan Blikvanger, dé duurzame oplossing om afval te verminderen en recycling te bevorderen. Deze tas is speciaal ontworpen om in te spelen op de recente Nederlandse wetgeving omtrent statiegeld op blikjes. Consumenten kunnen namelijk vanaf 1 april gebruikte blikjes terugbrengen naar de supermarkt voor recycling.
De Hertog Jan Blikvanger is niet zomaar een tas; het is een slimme en stijlvolle metgezel voor bierliefhebbers. Met handige verdeelstukken om de blikjes georganiseerd te houden, biedt de tas voldoende ruimte voor maar liefst 24 lege blikjes. Na het inleveren van de blikjes kunnen de verdeelstukken eenvoudig worden opgevouwen, waardoor de tas direct kan worden gebruikt als boodschappentas of koeltas. “Onze vertrouwde pilsener gaat al decennialang mee. De ontwikkelingen op het gebied van recycling dagen ons uit om ook na te denken over oplossingen om op een verantwoorde manier van het bier te genieten”, zegt Caroline Klaassen, Marketing Manager Hertog Jan. “Met de Hertog Jan Blikvanger willen we consumenten op een eenvoudige manier laten deelnemen aan het statiegeldsysteem en zo bijdragen aan een duurzamere toekomst. We zijn er trots op dat we niet alleen een functionele oplossing bieden, maar ook iets dat perfect past bij de levensstijl en gewoonten van onze bierliefhebbers.”
De Hertog Jan Blikvanger is vanaf 5 juni verkrijgbaar in verschillende supermarkten -bij aankoop van Hertog Jan producten – en ontworpen met het oog op duurzaamheid en gemak.
Over Hertog Jan
Hertog Jan staat voor kennis, vakmanschap en de hoogste kwaliteit bier. Het merk is ontstaan uit een passie voor brouwen en een toewijding aan ambachtelijk gebrouwen bier. Bij Hertog Jan geloven we in een schonere wereld en streven we ernaar om onze bierliefhebbers op een verantwoorde manier te laten genieten van onze bieren.