Het Guinness Storehouse in het Ierse Dublin introduceert ‘The Guinness STOUTie’, de ultieme manier om je pint te personaliseren. De lancering was op 1 november ter gelegenheid van International Stout Day, een wereldwijde viering van de iconische bierstijl. Bezoekers van het Guinness Storehouse kunnen nu The STOUTie ervaren – een foto-perfecte pint met je selfie op de schuimkraag van de iconische zwart-witte stout.

Zoals dat werkt met innovatie verlegt The STOUTie grenzen en gebruikt deze technologie om een natuurlijk moutextract aan de schuimkraag van de Guinness-pint toe te voegen om het gekozen ontwerp te creëren. De iconische zwart-witte stout biedt daarmee het perfecte canvas voor een sepia-gestemde selfie. 

De lancering van The STOUTie valt samen met de terugkeer van International Stout Festival, een unieke vierdaagse bierervaring die plaatsvindt van donderdag 1 november tot en met zondag 4 november. Bezoekers zijn een van de eersten om hun STOUTie te krijgen, en worden getrakteerd op een speciale line-up. Zoals gevarieerde en kleurrijke bierbelevenissen, stevige menu’s, gratis combinaties van gerechten en proeverijen van de geliefde stoutbieren – allemaal inbegrepen in de algemene toegangsprijs. De Guinness-brouwers zullen ook een limited-edition, een feestelijke nieuwe stout onthullen, die tijdens het festival beschikbaar zal zijn in de St. James’s Gate Brewery.

STOUTies worden mogelijk gemaakt door de Ripples-technologie, die de gepatenteerde 3D-printermechanica combineert met inkjetprinten. De afbeeldingen worden afgedrukt met natuurlijk moutextract. Om tickets te kopen en voor meer informatie over The Guinness Storehouse International Stout Festival, ga naar www.guinness-storehouse.com.