Het Huis van de Geuze tweemaal genomineerd voor de Becom Awards 2024
Begin november worden de winnaars van de jaarlijkse Becom Awards bekendgemaakt. Met deze Belgische e-commerceprijzen wil sectorfederatie Becom de webwinkels in de kijker plaatsen die bijdragen tot het succes van online shopping in België. Een van de genomineerden is Het Huis van de Geuze. Deze webshop biedt streekproducten aan uit het Pajottenland en de Zennevallei. Je treft er niet alleen bieren van gevestigde namen waaronder Boon, De Cam, Girardin, Lindemans, Oud Beersel en Timmermans, maar ook van minder bekende producenten zoals Ambreus, Donder, Kluysbosch en Odilon.
De Vlaams-Brabantse webwinkel werd genomineerd in twee categorieën: ‘Best Concept Award’ en ‘Beste kleine webshop’. Met klein worden webwinkels bedoeld die een omzet hebben van maximum 1 miljoen euro per jaar. Kort voor de lijst met genomineerden gepubliceerd werd, deelde de e-commercefederatie ook al mee dat Het Huis van de Geuze met glans de strenge Becom-kwaliteitsaudit had doorstaan. De webshop voldoet met andere woorden aan alle juridische vereisten inzake veiligheid, gegevensverwerking en transparantie naar de klant toe.
Twee kwaliteitslabels
Het Becom-keurmerk staat voor betrouwbaar en veilig online winkelen. “Zelfs het voldoen aan de eisen van de nieuwste Europese regelgeving werd mee onder de loep genomen. Daarom mogen we naast het Belgische kwaliteitslabel meteen ook het E-Commerce Europe Trustmark op onze homepage zetten”, zegt Yves Panneels, eigenaar van Het Huis van de Geuze. “Door op het kwaliteitslabel te klikken kan een online bezoeker de betrouwbaarheid van de webshop checken. Zo ziet de consument in één oogopslag wie verantwoordelijk is voor de webshop, of de webwinkel in orde is met de geldende wetgeving en of de webshop veilig handel drijft.”
De voorbije twee jaar werd veel geïnvesteerd in veiligheid en efficiëntie.“Dankzij die inspanningen zijn we erin geslaagd om onze webshop naar een nog hoger niveau te tillen. De administratie en facturatie werden geautomatiseerd. Het voorraadbeheer gebeurt in real-time”, legt de zaakvoerder uit. “Voor ons zijn het onderhouden van goede relaties met lokale brouwers en een vlotte service naar onze klanten toe heel essentieel. Wat Het Huis van de Geuze onderscheidt van andere webshops, is de bereikbaarheid. Hoewel de bestellingen enkel online kunnen worden doorgegeven, zijn wij via e-mail en zelfs telefoon heel gemakkelijk bereikbaar voor wie persoonlijk advies wenst.” Het is niet de eerste keer dat Het Huis van de Geuze genomineerd wordt voor een belangrijke prijs. In 2022 was de Pajotse onderneming in de running voor de Safeshops Awards.
Passie voor streekproducten
Het Huis van de Geuze werd opgericht in 2007. Wat begon als een garage-startup, groeide uit tot een e-commercebedrijf in een pakhuis met een hele grote voorraad geuze, lambiek, fruitbieren, wijnen en sterke dranken. De online catalogus van Het Huis van de Geuze telt producten van alle lokale lambiekbrouwers en geuzestekers, waaronder ook veel kleine, vaak minder bekende producenten.
De klanten komen uit heel Europa. Ze hebben de keuze om hun bestelling af te halen of te laten thuisbezorgen. “Bijna de helft van ons cliënteel is Belgisch. Een belangrijk deel daarvan woont in het Pajottenland, de Zennevallei en de Denderstreek. Die komen vaak zelf langs. Om hen maximaal van dienst te zijn, kunnen bestellingen alle dagen worden opgehaald, zelfs op zondag.”
www.huisvandegeuze.be