Jan Linders verkoopt éénmalig en exclusief La Trappe Oak Aged
Vanaf donderdag 18 maart 2021 is in alle 62 supermarkten van Jan Linders La Trappe Oak Aged Batch 40 verkrijgbaar, een uniek speciaalbier dat éénmalig ter beschikking wordt gesteld voor verkoop in de supermarkt. De monniken van La Trappe geven klanten van Jan Linders hiermee de kans om op een toegankelijke manier kennis te maken met dit bijzondere en exclusieve speciaalbier. Normaal is dit bijzondere bier enkel in de kloosterwinkel bij de abdij verkrijgbaar.
Als basis voor La Trappe Oak Aged Batch 40 zijn portvaten gebruikt waar La Trappe Quadrupel 22 maanden op heeft gerijpt. Daarnaast zijn er een aantal nieuwe, eiken vaten gebruikt die het nadrukkelijke houtkarakter van het bier verstevigen. Door de rijping op grotendeels (75%) portvaten zijn er licht fruitige (rozijnen- en vijgen-), vanille- en port-aroma’s aanwezig. De relatief scherpe smaak is een balans tussen eikenhout en port met een alcoholwarme zoete karamelmoutige afdronk. La Trappe Oak Aged is pure verwennerij voor de echte bierliefhebber!
Al sinds 1884 wordt La Trappe gebrouwen binnen de muren van Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven in Berkel-Enschot, altijd onder toezicht en verantwoordelijkheid van de monniken. Om een oude traditie in ere te herstellen is men in 2009 gestart met het laten rijpen van La Trappe Quadrupel op eikenhouten vaten om zo een uniek Trappistenbier te creëren. Deze La Trappe Oak Aged is een zeer exclusief bier dat normaal enkel binnen de kloostermuren te verkrijgen is en niet eerder werd dit speciale bier ter beschikking gesteld voor verkoop in supermarkten. Als beste speciaalbiersupermarkt heeft Jan Linders met de verkoop van La Trappe Oak Aged Batch 40 dan ook een exclusieve primeur in handen.
Samenwerking
“Middels deze samenwerking met Jan Linders maken we de Oak Aged, die normaal enkel bij onze kloosterwinkel verkrijgbaar is, éénmalig bereikbaar voor de klanten van Jan Linders”, aldus Broeder Isaac van Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven. “De supermarkt zet zich al jaren in om de trappistenbieren onder de aandacht te brengen, waardoor dit voor ons een passende keuze is. Zeker omdat Jan Linders daarmee één van onze belangrijkste waarden, namelijk een deel van de opbrengst doneren aan een goed doel, extra omarmt. Op deze wijze werken een gemeenschap van een abdij en een supermarkt spiritueel samen waardoor de mensheid nog wat meer kan gaan stralen.” Bram Rikken, Category Manager bij Jan Linders: “We zijn ontzettend trots dat ons deze eer ten deel is gevallen en onze klanten zo kennis kunnen maken met dit bijzondere speciaalbier. Het is een kroon op de mooie jarenlange samenwerking tussen Brouwerij de Koningshoeven en Jan Linders.”
Goede doel
Bij de verkoop van het exclusieve trappistenbier schenkt Jan Linders, in lijn met de eigen kernwaarden én die van de abdij, de volledige opbrengst van La Trappe Oak Aged aan het Limburgs Landschap. Hiermee wordt ruim 2.500 m2 bos gerealiseerd als onderdeel van het Jubileumbos dat zal worden aangelegd aan de rand van het Weerterbos. Een mooi en duurzaam project waar alle consumenten in het zuiden van kunnen gaan genieten.