Jopen viert dat Nederland stapje voor stapje weer open gaat. Het Open karakter waar Nederland bekend om staat, komt weer terug aan het licht en mag weer schijnen. Voorzichtig aan kunnen we straks weer connectie met elkaar maken. Thuis, buiten, tijdens evenementen en natuurlijk in de horeca. Om die gemiste persoonlijke connectie te helpen vieren, gaat Jopen doen wat ze het liefst doet: een uitgesproken modern en smaakvol bier brouwen. Maar niet zomaar: Neerlands grootste onafhankelijke craft bier brouwerij roept heel Nederland op mee te doen om dit bier te creëren.

Een craft bier van Nederland, door Nederland en voor Nederland. Een bier genaamd OPEN. Bedacht door Nederland, gebrouwen door Jopen, voor iedereen. “Samen proosten we weer op een nieuwe ronde, nieuwe connecties, nieuwe mogelijkheden en nieuwe smaken” – aldus Lydian Zoetman, Commercieel Directeur Jopen. JOPEN BY. NAME, OPEN BY NATURE Het staat niet alleen in de naam, maar het vormt het hart, de DNA en het ligt aan de grondslag van de brouwerij. Al 25 jaar lang staat Jopen voor OPEN: open voor nieuwe smaken, andere ideeën, oneindige mogelijkheden, verrassende combinaties, unieke belevingen en verschillende meningen. De Haarlemse craft brouwer ademt variëteit en brouwt vanuit een onverzadigbare nieuwsgierigheid naar the ‘new and the next’. Geen idee, smaak, aroma, ingrediënt of brouwmethode is te gek om te proberen. ‘When others say why, we say why not?’ Zolang het resultaat maar een gebalanceerd super smaakvol craft bier is met de welbekende Jopen kwaliteit. There is simply no excuse for boring beer!

Let’s Open Up & Re-Connect

Jopen zal in het komende jaar middels verschillende campagnes vieren dat Nederland weer stapje voor stapje open gaat en dat mensen weer connectie kunnen maken. Wanneer dat weer kan en wanneer dat weer mag. Met verschillende smaakcampagnes en outdoor events op uiteraard gepaste afstand, trapt de craft brouwerij af met het brouwen van nieuw modern bier. Van Nederland, door Nederland en voor Nederland. Niet geheel onbelangrijk: ook zullen zij met de verschillende campagnes hun steun uiten richting de horeca en andere branches die het zwaar hebben gehad. “Bier is van oudsher als geen ander in staat persoonlijke connectie tussen mensen te verrijken. Bij Jopen doen we dat al 25 jaar lang met veel plezier en een open vizier. We geloven in mensen, we geloven in craft bier, in nieuwsgierigheid en variatie. We hebben allemaal zo onze eigen smaak en voorkeuren. Niemand is hetzelfde, maar we zijn allemaal (J)Open.” – aldus Michal Rabiej, Head of Marketing Jopen.

Everyone has a craft side

Jopen heeft een blind geloof dat iedereen een mate van nieuwsgierigheid in zich heeft en wil die naar buiten brengen. Daarom daagt Jopen de consument continu uit om verrassende en uitgesproken smaken te ontdekken, open te staan voor nieuwe ervaringen en nieuwe dingen te proberen. Met een almaar uitdijend scala aan spannende bieren, maakt Jopen dit steeds gemakkelijker. Allemaal lekker onverwacht, en niet normaal lekker. Een One-Size-Fits-All bestaat niet. Wie je ook bent, ‘there is an exceptional Jopen craft beer out there with your name on it’. Je hoeft je er alleen maar een beetje voor open te stellen.