Met de hoofdcampagne ‘Serious About Beer’ laat Warsteiner aan Nederland zien hoe serieus Duitsers kunnen zijn als het aankomt op bier. Met het nieuwe ‘gouden’ krat heeft de consument goud in handen. Dit wordt met de gelijknamige subcampagne onder de aandacht gebracht met een televisiecommercial, trade marketing promotie en online videoreeks, waarin Jort Kelder de nieuwe eye-catcher lanceert met een knipoog. Het nieuwe krat van Warsteiner zal vanaf augustus nationaal verkrijgbaar zijn.

Tijd voor de gouden wissel

“Voor veel mensen is een krat slechts een productverpakking. Voor ons betekent het meer dan dat. Als challenger merk is het belangrijk om je te onderscheiden. We hebben een herbruikbaar krat ontworpen waarvan het tijdloze en onderscheidende ontwerp dankzij de stijlvolle kleuren en vormgeving zorgt voor een sterkere aanwezigheid op de winkelvloer. De gouden kleur met horizontale borstelstructuur draagt bij aan de premium drinkbeleving en benadrukt de hoge kwaliteit van ons bier. We nemen afscheid van het lichtgele krat. Het is tijd voor de gouden wissel,” aldus Arjan Barten, Marketing Manager Warsteiner Benelux.

Goed nieuws voor golddiggers

De 360 graden campagne wordt afgetrapt met een televisiecommercial en daarnaast zullen humoristische advertenties de aandacht van bierdrinkend Nederland trekken. Met de campagne ‘Serious About Beer’ neemt Warsteiner haar bier zeer serieus, maar zichzelf opvallend genoeg juist niet. Dit blijkt onder andere uit het contrast tussen prachtige packshots in de commercial in combinatie met de voice-over tekst “het krat is vanaf nu ganz geil”. “Voor de online doorvertaling van deze knipoog zijn we de samenwerking aangegaan met Jort Kelder. Wat ons betreft is hij de personificatie van ons merk. Stijlvol, uniek, challenging, creatief, zelfverzekerd en heer en meester in zelfspot. “Bij mij valt even niets meer te halen, maar ik heb toch goed nieuws voor Golddiggers,” luidt een van zijn online video quotes. Warsteiner is er voor de bierliefhebbers die een speciaal pils verkiezen boven een mainstream pilsener. Met Jort verkopen wij geen bierkrat maar 24 karaats goud,” aldus Denise Leeuwangh, Brandmanager Warsteiner Benelux.

Goud in Handen

Als bijbehorende trade marketing promotie zijn er in de nieuwe kratten unieke flessenlabels verstopt met de tekst ‘Goud in Handen’. Met de code op het label kun je op www.warsteiner.nl/goudinhanden een van de gouden prijzen winnen zoals een unieke gouden Bastard barbecue, biergarten, een gouden bierkoelkast of trip naar de brouwerij.

De komende weken zal het krat instromen bij diverse retailers wat zal zorgen voor een nationale verkrijgbaarheid. Dit gaat gepaard met een afprijzing op de winkelvloer en de ‘Goud in Handen’ promotie. “We gaan nooit meer terug naar geel, voor geen goud!”, zegt Marc Schulten, directeur van Warsteiner Benelux vol trots.