In de nieuwe Heineken®-campagne, die 9 september live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat.

Josefien Olij, Marketing Manager Heineken: “Als Nederlands merk willen we graag écht connectie maken met iedereen in Nederland. In de nieuwe reclame laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest – en nog steeds zijn – van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een ‘krattenland’, er zijn maar liefst 4,6 miljoen Heineken kratten in omloop en het krat is onze meest verkochte en duurzame verpakking. Het is uniek hoe wij Nederlanders ons kratje gebruiken. Iedereen zal het herkennen. Het krat wordt niet alleen gebruikt om bier in te vervoeren, maar zie je bijvoorbeeld ook terug als bijzettafel in de huiskamer of als fietsmand. Lekker pragmatisch.”

Ook Biertje? is terug van weggeweest en onderdeel van de nieuwe campagne. David Lette, Marketing Directeur Heineken Nederland: “Biertje? nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Het is mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of alcoholvrij is, een rol in te kunnen spelen.”

De campagne, ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis, gaat live via de social media kanalen van Heineken en is 9 september ook voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. Vanaf oktober wordt het Heineken-krat ook letterlijk meer dan een krat. Op het krat is een ‘kratlot’ te vinden, door een prijsvraag te beantwoorden maken Heineken-kopers kans op mooie prijzen, zoals kaarten voor Champions League-wedstrijden, concerten en natuurlijk de Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Zandvoort.