Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland en geeft hiermee gehoor aan de groeiende vraag naar alcoholvrij (speciaal)bier. Bij het aanbreken van de lente is Leffe Blond 0,0% in de horeca verkrijgbaar. Vanaf eind April kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. Vanaf juli ligt het ook in de supermarkt.

De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. Volgens onderzoek is gebleken dat de verkoop van alcoholvrij bier van 2010 tot 2017 met maar liefst 285% is toegenomen in Nederland. Dat Leffe, Nederlands marktleider in speciaalbier, nu een 0,0% abdijbier lanceert, is een signaal dat dit geen trend van voorbijgaande aard is. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbiermerk van Nederland. Met de introductie van Leffe Blond 0,0% kunnen we consumenten op nog meer momenten laten genieten van de unieke smaak van Leffe. Dat past bij ons als toegankelijk speciaalbier”, aldus Adriaan Bos Senior Brand Manager Leffe.

Leffe Blond 0,0% heeft dezelfde gebalanceerde body waar Leffe Blond bekend om staat. Ook zonder alcohol gaan de licht bittere en fruitige toetsen harmonieus samen met de karakteristieke smaak van kruidnagel en vanille. Ook heeft Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, als topprioriteit verantwoord drinken te stimuleren. De brouwer heeft als doel gesteld te zorgen dat minstens 20% van zijn wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier. De wereldprimeur van Leffe Blond 0,0% vond in januari in België plaats. Vanaf eind april is het product op de Nederlandse markt beschikbaar in de horeca. Vanaf juli ligt het ook in de supermarkt.