Makro en Warsteiner werken samen aan totaaloplossing voor horeca
Makro Nederland en Warsteiner Benelux gaan samenwerken en starten met het leveren van een totaaloplossing voor de horeca. Vanuit de gezamenlijke doelen zijn Warsteiner en Makro op het gebied van bier elkaars preferred partner. Makro kan haar klanten sinds eind augustus het complete servicepakket van een premium biermerk aanbieden en Warsteiner op haar beurt biedt toekomstige klanten een one-stop shopping mogelijkheid bij een landelijke foodservice partner.
Met een gezamenlijk ambitie om ondernemers in de horeca zo compleet mogelijk te ondersteunen gaan beide ondernemingen voortaan hand in hand. Warsteiner Benelux directeur Marc Schulten: “Wij zijn zeer verheugd met deze samenwerking. Onze missie is om het meest geliefde Duitse biermerk ter wereld te zijn. Om deze rol in Nederland te verwezenlijken moeten we consistent investeren in onze kwalitatieve positie als professionele en betrouwbare partner voor de horecaondernemers en distributiepartners. We zien ons als een premium challenger in de Nederlandse biermarkt en mede met het grote salesteam en professionele organisatie van Makro Nederland aan onze zijde zijn we zeer positief gestemd om die rol met verve te vervullen.”
Totaalpakket
De doelstelling van Warsteiner om het meest geliefde Duitse bier ter wereld te zijn, sluit goed aan bij de ambitie van Makro. Namelijk; de nummer 1 groothandel in Nederland worden. “Wij vinden het belangrijk dat wij als groothandel de horeca meer bieden dan alleen een breed assortiment producten en scherpe prijs. Door het leveren van serieuze bierexpertise en beleving, investeren we meer dan alleen in het product en kijken we naar het totaalpakket van product, service en kwaliteit. Dit zal voor horecaondernemers zeker een motivatie zijn om voor deze Makro-Warsteiner-oplossing te kiezen,” stelt Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.
Serious About Beer
Warsteiner investeert momenteel in haar positie als professionele en betrouwbare partner voor horecaondernemers en wil de premium positionering verstevigen. Warsteiner biedt de horeca, naast kwalitatief hoogwaardig bier, ook kwaliteitsmaterialen die de uitstraling van de horecaonderneming aanvullen. De toegevoegde waarde die Warsteiner biedt zit ook in de support en training die rondom het bier gegeven wordt. “Bier van Warsteiner is een serieuze zaak. Een bier dat met precisie en aandacht wordt gebrouwen, getapt en onder de aandacht wordt gebracht. Ook daar helpen wij ondernemers mee”, vermeldt directeur Marc Schulten van Warsteiner Benelux.
Doe het groots. Doe het Makro.
Ook Makro is bezig om haar positie te verstevigen. Makro gaat voor groots. Groots in volume, kwaliteit en aanbod. Maar ook in service, met een grote letter S. Groots in de oplossingen voor klanten, die verder gaan dan alleen assortiment en prijs. Makro wil haar klanten in de horeca helpen bij het verder succesvol maken van hun onderneming. Dit preferred partnership past hier volledig in. “Als groothandel bieden wij een ruim assortiment aan (alcoholische) dranken, food en non-food. Door deze samenwerking zijn wij nu ook in staat om dit aanbod aan te vullen met dit mooie biermerk zodat een totaaloplossing voor onze klanten ontstaat. Zo kunnen onze klanten vanaf nu bijvoorbeeld gebruik maken van financieringen en het leveren van tap- en koeltechniek. Maar ook kunnen we voorzien in inrichting en huur van materialen bij evenementen”, vertelt Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.