Royal Swinkels Family Brewers kondigde een nieuwe samenstelling van haar Nederlandse managementteam aan. Romke Swinkels leidt de groep als Managing Director Nederland. Het team wordt versterkt met Huub in der Rieden (Sales Director Retail) en Thijs de Kort (Sales Director Out of Home). Het afgelopen jaar stapte Royal Swinkels Family Brewers over op een organisatiestructuur met business units. Het nieuw samengestelde Nederlandse managementteam stuurt de business unit Nederland aan.

Met deze stap geeft de familiebrouwer verdere invulling aan haar groeistrategie met als doel een portfoliospeler te zijn met lokale verankering en een relevant assortiment voor de consument. Romke Swinkels: “Door de nieuwe indeling in business units kunnen we ook daadwerkelijk dichter op de business zitten. Dat heeft onze prioriteit en daar willen we ook op ingericht zijn. Ik kijk er enorm naar uit om samen met dit team het lokale merkenportfolio verder te verstevigen en zo samen met onze klanten de Nederlandse consument voor ieder moment een passend bier te bieden.”

Retail en Out of Home
Romke Swinkels geeft sinds november 2018 leiding aan de Nederlandse business unit. Swinkels (43) vervulde eerder al verschillende functies binnen het familiebedrijf. Huub In der Rieden (42) startte in juni 2019 als Sales Director Retail en is verantwoordelijk voor alle merken die verkocht worden in Nederland via retail, cash & carry, slijterijen, online en ‘on the go’. De afgelopen jaren was hij als General Manager Africa verantwoordelijk voor het opzetten en uitbouwen van de marktpositie in de focuslanden. In eerdere rollen deed hij ervaring op in sales, consumer marketing en food service. Thijs de Kort (36) is sinds mei 2019 Sales Director Out of Home en is in die hoedanigheid verantwoordelijk voor alle merken die verkocht worden in Nederland via horeca, national accounts, groothandel en evenementen. Thijs heeft veel ervaring in de horecamarkt en leidde tot voor kort een aantal belangrijke strategische projecten, waaronder de overname van Bier&cO.