De nieuwe Nederlandse brouwerij De Goede & De Stoute viel onlangs met hun eerste bier ‘Vuurzee’ in de prijzen op de World Beer Awards en de International Beer Challenge. Vuurzee is door de World Beer Awards 2019 verkozen tot de country winner voor beste smaak in de categorie ‘Speciality Beer: Brut Beer’. Bij de International Beer Challenge 2019 heeft Vuurzee goud gewonnen voor het beste design & packaging van de fles in de categorie ‘Nieuwkomers: Individual Product’. Beide biercompetities behoren tot de grootste professionele biercompetities in de wereld.

Pieter van Doorn, medeoprichter De Goede & De Stoute: “Sinds de oprichting in 2017 heeft de brouwerij anderhalf jaar gewerkt aan de ontwikkeling en perfectionering van Vuurzee. Dat ons bier zowel een award voor smaak als design heeft gewonnen, zien wij als een bekroning op ons harde werken.” Vuurzee is een elegant blond bier (tripel) dat met de Pinot Noir-druif en champagnegist is bereid. De champagnegist geeft het bier een droog karakter en zorgt voor een aangename mousse in de mond. De Pinot Noir-druif geeft het bier een fruitige en frisse afdronk. Door haar rijke smaak kan Vuurzee contrasterend en complementair gecombineerd worden met gerechten, of als aperitief gedronken worden. Vuurzee wordt uit een elegante champagnefles geschonken.

 De Goede & De Stoute
De Goede & De Stoute brouwt bier voor de gastronomische wereld, de wereld waar beleving en kwaliteit samenkomen. Ze willen niet alleen heel mooi bier brouwen, maar ook veel aandacht besteden aan de uitstraling en de beleving. Het hele plaatje moet kloppen om zo de gastronomische wereld te kunnen bedienen. De Goede & De Stoute richt zich voornamelijk op high-end restaurants en hotels en is – vooralsnog – alleen exclusief in enkele horecazaken, wijn- en bierspeciaalzaken te verkrijgen. Ze worden onder andere geschonken in The Lobby in Amsterdam en in sterrenrestaurants Bij Jeff op Texel en Het Roode Koper in Ermelo. De brouwerij is daarnaast in gesprek met distributeurs in Engeland, Zweden, Duitsland, China, Zuid-Korea, Frankrijk en de VS.

Crowdfunding
De Goede & De Stoute is een crowdfundingcampagne gestart om het productieproces uit te breiden en om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen. Via crowdaboutnow.nl/campagnes/degoedeendestoute is het mogelijk om een aandeel te kopen in de brouwerij. Met een aandeel in handen ben je niet alleen mede-eigenaar, maar word je ook automatisch lid van de Member Club. Members van De Goede & De Stoute profiteren van allerlei voordelen, zoals speciale proeverijen, excursies en het kunnen bestellen van de exclusieve bieren.