Op 16 mei zijn in het NBC in Nieuwegein tijdens een feestelijk gala met 450 gasten de winnaars van de NL Packaging Awards 2019 bekendgemaakt. In 13 categorieën werd een winnaar en een runner-up onderscheiden met een award. Het Nederlandse ontwerpbureau van de nieuwe Engelse Trappist Tynt Meadow won een prijs en ook de Vedett Boekett Doos van Smurfit Kappa Zedek viel in de prijzen.

Winnaar in de categorie Drankverpakking Alcoholisch is: Branding First UK Trappist Tynt Meadow van Snow Donuts. Deze inzending wint omdat het om een heel vernieuwend en bijzonder aantrekkelijk design gaat voor de categorie. De storytelling van dit eerste Britse trappistenbier is heel goed. Het etiket is ook heel mooi afgewerkt. Eenvoud is mooi; dat gaat voor deze winnaar zeker op.

Runner-up in de categorie POS Verpakkingen is: Vedett Boekett Doos van Smurfit Kappa Zedek. Een leuk concept, dat past bij het merk. Het drukwerk is zeer goed uitgevoerd, wat verkoopbevorderend werkt. Deze inzending raakt de consument iets minder dan de winnaar en daarom is dit de runner-up.

In een feestelijke sfeer werden innovatieve verpakkingen in de spotlights gezet. De prijzen werden verdeeld over 13 categorieën: acht designcategorieën, vier technische en een duurzaamheidscategorie. De presentatie was in handen van Jort Kelder en De Speld Live zorgde voor entertainment. De jurering van deze vierde editie van de NLPA vond plaats op 14 februari 2019. Eind februari werd bekendgemaakt welke van de 140 inzendingen waren genomineerd. Deze genomineerde verpakkingen waren ook te zien op het NL Packaging Event op 19 & 20 maart in Amersfoort. Twee bureaus gingen naar huis met twee NL Packaging Awards: PROUDdesign en OD Design. Snow Donuts en SmurfitKappa wonnen een NL Packaging award en een Runner-Up award.