Palm komt alleen in Nederland met Session IPA van 3,5%
Palm brengt een nieuw bier op de markt; Palm Session IPA. Hier ontmoet klassieke Belgische brouwkunst de bierrevolutie van nu. Het nieuwe fris bittere bier combineert een volle smaak met een toegankelijk alcoholpercentage van slechts 3,5 procent. Session IPA wordt in de speciaalbiermarkt als een van de grootste trends van het moment gezien. Naar verwachting zal deze ontwikkeling in 2019 sterk doorzetten. Swinkels Family Brewers heeft hoge verwachtingen van Palm Session IPA en speelt hiermee in op de trend van smaakvol bier met een lager alcoholpercentage.
Een op de drie drinkers van speciaalbier zal dit jaar kiezen voor een product met minder alcohol, zo blijkt uit het onlangs gepubliceerde Nationaal Bieronderzoek. Met Palm Session IPA biedt de brouwer precies het juiste bier. Het is een verfrissend Belgisch amber bier met fris-bittere hoptoetsen door het gebruik van dry hopping met Simcoe hop. Gewoonlijk hebben IPA’s een alcoholpercentage van 5 procent of hoger, wat de bieren hun volle smaak geeft. Palm Session IPA biedt diezelfde volle smaak, maar dan met de helft minder alcohol. Erik Soeteman, Marketing Manager Nederland van Swinkels Family Brewers heeft hoge verwachtingen van Palm Session IPA. “Palm heeft een naam hoog te houden als het gaat om doordrinkbare bieren vol van smaak. Deze Palm Session IPA past heel goed in de strategie van Palm die de consument smaakvolle alternatieven voor pils wil bieden. De innovatie speelt tegelijkertijd in op de trend van bieren die wat lager in alcohol zijn maar dezelfde, volle smaak bieden als alcoholrijkere varianten. Het is voor ons een bewuste keuze om Palm als merk nog breder relevant te maken voor zowel de consument als de ondernemer. Wij hebben hoge verwachtingen van dit nieuwe bier dat bovendien ook nog concurrerend is geprijsd.”
Fel oranje design
Palm Session IPA valt op door het fel oranje design om nieuwe consumenten aan te trekken. Het bier is vanaf nu – enkel in Nederland – verkrijgbaar in de supermarkt in een 4x33cl-verpakking á 3,99 euro. In de horeca wordt het amber bier geïntroduceerd op vat met een eigen glas. De nieuwe Palm-variant wordt ondersteund via een tv-campagne, winkelvloermateriaal en activaties.