Grolsch Klassieke Blond en Grolsch Saison zijn vanaf begin maart landelijk verkrijgbaar. Na vele enthousiaste reacties van bierliefhebbers heeft bierbrouwer Grolsch besloten om de bieren op te nemen in haar bierportfolio. Beide speciaalbieren waren als onderdeel van de Grolsch Proeverij tot nu toe alleen tijdelijk op tap verkrijgbaar bij vijftig geselecteerde Grolsch horecagelegenheden. Vanaf begin maart zijn de twee speciaalbieren door het hele land te verkrijgen.

Grolsch Klassieke Blond is gebrouwen met drie soorten mout: gerstemout, tarwemout en een vleugje karamelmout. Ook zijn twee soorten hop gebruikt: Hercules-hop voor de bitterheid en Saaz-hop voor het aroma. In combinatie met de speciale Belgische abdijgist geven deze ingrediënten het bier een licht bloemige geur en een subtiel bittere smaak. Dit speciaalbier heeft een alcoholpercentage van 6,7%. Deze Blond is te verkrijgen in een bijzondere verpakking, de bruine beugelfles.

Grolsch Saison is een dorstlessend bier met 6,5% alcohol. Het bier is gebrouwen met gerstemout en tarwemout. De toevoeging van echte honing in combinatie met Saison-gist geeft het bier een mooi droog karakter. Qua smaak heeft het een goede balans tussen droog, fruitig en kruidig. Het bier is licht troebel en vol van smaak. Een frisse Saison is heerlijk voor de komende lentemaanden, maar ook prima het hele jaar door te drinken. Net als de andere Grolsch-speciaalbieren is de Saison te verkrijgen in de bruine fles, in dit geval de bruine 30 cl fles.

Resultaat van Grolsch Proeverij

De Grolsch Klassieke Blond en Grolsch Saison zijn respectievelijk het tiende en tweede bier van de Grolsch Proeverij, beide ontwikkeld door Meesterbrouwer Marc Janssen. De Grolsch Proeverij staat voor een unieke serie speciaalbieren, gebrouwen in de proefbrouwerij. In deze proefbrouwerij experimenteren en innoveren de Grolsch Meesterbrouwers op basis van vakmanschap. De nieuwe creaties van de Meesterbrouwers zijn vervolgens gedurende een bepaalde periode exclusief verkrijgbaar in geselecteerde Grolsch horecagelegenheden. Als onderdeel van de Grolsch Proeverij wordt bierliefhebbers actief gevraagd naar hun mening over de nieuwe bieren. Op basis van hun feedback bepaalt Grolsch welk bier landelijk wordt geïntroduceerd en of er eventueel kleine aanpassingen aan de receptuur nodig zijn.

Van 50 naar 150 horecagelegenheden

Sinds de introductie in 2017 heeft de Grolsch Proeverij vele positieve reacties gekregen. Onder het mom van ‘Ontdek alles en behoud het goede’ hebben de Meesterbrouwers van Grolsch inmiddels tien Proeverij bieren ontwikkeld. Juan Perez, Brand Manager Grolsch Speciaalbieren: “Vier van deze bieren hebben we kort na de Proeverij opnieuw geïntroduceerd en opgenomen in ons bierportfolio. En er volgen er nog meer! Vanwege het succes van de Grolsch Proeverij gaan we de komende maanden het aantal geselecteerde Grolsch horecagelegenheden uitbreiden van 50 naar 150. De Proeverij krijgt daarmee een landelijke dekking, zodat meer consumenten van onze Proeverij bieren kunnen genieten. Binnen de Grolsch Proeverij gaan we dit jaar vier nieuwe bieren ontwikkelen. Dus bierliefhebbers hebben nog wat van ons tegoed!”

Verkrijgbaarheid

Grolsch Klassieke Blond is vanaf deze week in de beugelfles (0,45 L) verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen door het hele land. Grolsch Saison is vanaf deze week in een 4-pack fles 4 x 30 cl exclusief verkrijgbaar bij Jumbo supermarkten door het hele land. Ook kunnen consumenten genieten van de Saison in de verschillende Grolsch horecagelegenheden.