Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam ‘Dare to Drink Different’. De afgelopen jaren heeft de bierbrouwer flink geïnvesteerd in uitbreiding van haar speciaalbieraanbod. Zo verwelkomde het familiebedrijf de afgelopen vier jaar brouwerij de Molen (Bodegraven), speciaalbierimporteur Bier&cO en recentelijk nog brouwerij Uiltje Brewing Company (Haarlem) in haar familie. Het familiebedrijf kan inmiddels voor elke bierbehoefte meerdere speciaalbieren aanbieden en zet dit totale portfolio vanaf nu in de schijnwerpers met Dare to Drink Different.

Romke Swinkels, directeur Swinkels Family Brewers Nederland: “Het is onze ambitie om als Swinkels Family Brewers te boek te staan als dé expert op het gebied van speciaalbier, alcoholvrij bier en andere craft beverages. Geweldig dat we hier weer samen van kunnen genieten in de horeca! We zien bij de bierdrinker al jarenlang een groeiende behoefte om steeds opnieuw nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Op Dare to Drink Different komen vraag en aanbod nu perfect samen. Het nieuwe platform moet een begrip worden voor de speciaalbierdrinker die zich steeds opnieuw wil laten verrassen.”

Verleiding via webshop, horeca, retail en evenementen

De merkbeleving van Dare to Drink Different heeft als doel om de bierconsument op een uitdagende manier te verleiden nieuw speciaalbier te proberen. Het is meer dan een reguliere webshop. Het platform biedt de speciaalbierdrinker namelijk ook de nodige begeleiding door het aanbod dat keuze te over heeft. Met behulp van een verrassende, onalledaagse smaaktest wordt speciaalbier aanbevolen op basis van persoonlijke smaak. Het platform richt zich daarnaast overigens ook op alcoholvrij bier, craft sodas, hard seltzers en kombuchas. Verder biedt het platform proeftips en informatie over bierstijlen en -brouwerijen.

Dare to Drink Different is evengoed een springplank voor nieuwe speciaalbieren omdat de bierconsument op meerdere plekken in aanraking komt met het concept. Het ‘Dare to Drink Different’-merk zal namelijk zichtbaar zijn via speciaalbierwisseltaps in horeca, speciaalbierdisplays in de supermarkt en speciaalbierarea’s op evenementen. Dare to Drink Different wil het leven van de avontuurlijke speciaalbierdrinker gemakkelijker maken. Een aangemelde bierliefhebber ontvangt tweewekelijks een ‘Dare to Drink Different’-nieuwsbrief met nieuwe bieren, special editions en webshopdeals. Op dit moment worden in het winterprogramma bijvoorbeeld de Molen Guur & Kou (scottish ale), Van Moll Wodan (weizenwijn) en Dupont Avec Les Bons Voeux (krachtig blond) aangeboden. Wie zich voor 31 maart aanmeldt voor de nieuwsbrief op www.daretodrinkdifferent.nl/opening-dare-to-drink-different-webshop, ontvangt €5 euro shoptegoed.