Sinds vrijdag 20 september jl. stroomt Bud, het grootste biermerk ter wereld, van de tap in TivoliVredenburg. Die avond konden bezoekers van onder andere Jungle By Night, Justin Jesso of Footprints By Night dit nieuwe bier verkrijgen. Budweiser is onlangs geïntroduceerd in Nederland onder de naam Bud. TivoliVredenburg is de eerste Nederlandse concertzaal waar Bud verkrijgbaar is.

Suzanne van Dommelen, zakelijk directeur TivoliVredenburg: “Bierbrouwerij AB InBev is al jarenlang onze partner en we zijn dan ook trots op deze primeur om als eerste Nederlandse concertzaal met Bud samen te werken. Bud wil als internationaal merk in Nederland talent een podium bieden en staat voor duurzaamheid en inclusiviteit. Merkwaarden die perfect bij TivoliVredenburg passen. Met de introductie van Bud bieden we niet alleen een verfrissend nieuw bier op tap aan, maar geven we deze waarden een geweldige impuls.”

Video-canvas

Een voorbeeld van waar de samenwerking toe gaat leiden is een nieuw kunstproject: Canvas. Vanaf dit najaar veranderen de boven Park 6 zwevende witte wanden in een groot videokunstwerk van 150 m2. Talentvolle beeldmakers gebruiken deze muren van zaal Pandora om hun videokunst tot leven te laten komen en bezoekers worden zo steeds verrast door nieuwe beelden. Daarnaast gaan TivoliVredenburg en Bud een langdurige samenwerking aan in een talentontwikkelingsprogramma waarmee de partners beginnende artiesten in diverse genres zoals klassiek, pop, jazz en dj’s worden begeleid op muzikaal en professioneel vlak.

Duurzaamheid

De samenwerking heeft een focus op duurzaamheid. Pieter Ànciaux, horecadirecteur AB InBev: “Voor zowel TivoliVredenburg als Bud is duurzaamheid een topprioriteit. Daarom gaan we daar samen vol op inzetten. Bud wordt vanaf 2020 met 100% hernieuwbare elektriciteit gebrouwen. We zijn samen plannen aan het maken om de concertzaal van dezelfde elektriciteit te voorzien.”