Van Moll Craft Beer stapt met de core range lijn volledig over op blik. De overgang op blik valt samen met de lancering van hun compleet vernieuwde website. Naast de overgang op blik is er nog iets veranderd aan de core range, de imperial stout Ons Blackie heeft plaatsgemaakt voor Wodan. Geen barley wine, maar een weizenwein. Wodan is het afgelopen jaar zo goed in de smaak gevallen dat Van Moll dit verrassende en verrassend doordrinkbare bier in hun core range heeft opgenomen.

“Blik is een logische stap, het is de toekomst. Het heeft ontelbare voordelen zoals een betere bierkwaliteit, beter voor het milieu en veel meer ruimte voor vet artwork. Daarnaast is het vooroordeel ook bijna verdwenen, het is allang niet meer van het gewone pils. De speciaalbierwereld heeft blik al omarmd en met onze nieuwe blikkenlijn gaan er nog meer mensen om”, aldus Erwin van Moll.

Naast de overgang op blik is er dus nog iets veranderd aan de core range, de imperial stout Ons Blackie heeft plaatsgemaakt voor Wodan. “Dit bijzondere bier is ontstaan door de dubbele ingrediënten te gebruiken van onze hoppy weizen Langharig Tuig, dus met twee keer zoveel smaak en twee keer zoveel alcohol. Omdat deze stijl nog niet bestaat hebben we er zelf een naam voor bedacht, geen barley wine, maar een weizenwein. Wodan is het afgelopen jaar zo goed in de smaak gevallen dat we dit verrassende en verrassend doordrinkbare bier in onze core range hebben opgenomen.”

“Dat is nog niet alles, de overgang op blik valt samen met de lancering van onze compleet vernieuwde website. Hier geven we nog meer aandacht aan onze bieren, maar bijna net zoveel aan wat er buiten het glas gebeurt. We voegen een stukje beleving toe in de vorm van muziek, food pairing, filmtips en leuk & leerzaam leesvoer. Via een QR-code op ieder blikje boost je zo je bierbeleving. 2020 was een lastig jaar, de start van 2021 bracht niet veel goeds, maar met deze nieuwe overgang en frisse start gaat het helemaal goedkomen!”