Calamity Jane, het bureau dat dit voorjaar de reclamewereld opschudde door zich hard te maken voor een andere rol van vrouwen in advertising, voegt Bruut Bier toe aan haar klantenbestand. Bruut Bier groeit hard. Het craftbier is te koop bij geselecteerde filialen van Jumbo en Coop en ligt sinds deze herfst bij Albert Heijn. Hun Tripel Gajes won dit jaar voor de vierde keer op een rij zilver in de Dutch Beer Challenge.

Voor Calamity Jane, een DEI (diversity, equity and inclusion)-agency die gespecialiseerd is in unstereotyping, een mooie kans om onstereotiep werk te maken. “Van Bruut mag het allemaal wel wat meer brutaal, origineel en tegendraads”, zegt Sander van Engelen van Bruut Bier. “Als biermerk willen we ver wegblijven bij stereotiepe – vaak op mannen gerichte – bierreclame. Calamity Jane gaat voor ons die vertaalslag maken en onze Tripel Gajes op taboedoorbrekende wijze in de kijker spelen. Want liefde voor bier is universeel. En Bruut is voor iedereen.”

Niet alleen werk voor vrouwen

Geerke Catshoek van Calamity Jane geeft aan dat ze, samen met medeoprichter Kiona de Vries, ‘heel graag’ een biermerk als klant wilde. “Want we zijn dan wel een bureau dat bestaat uit vrouwelijke creatives, we maken niet alleen werk voor vrouwen. We willen niet bekend staan als “die lippenstift en maandverband-tent”. Dus Bruut is een perfecte klant voor ons.’

Bruut Bier groeit hard. Het craftbier is te koop bij geselecteerde filialen van Jumbo en Coop en ligt sinds deze herfst bij Albert Heijn. Hun Tripel Gajes won dit jaar voor de vierde keer op een rij zilver in de Dutch Beer Challenge. www.bruutbier.nl