BrewDog is allang geen puppy meer. In hun eigen woorden: “We zijn nu bijna 13 jaar oud als een bedrijf, en dat is toch alweer 100 jaar als hond, in mensenjaren.” In die 13 jaar heeft BrewDog 3 huisstijlen gehad, die op hun eigen manier precies weergeven in welke fase BrewDog zich bevindt. Begonnen als ‘anarchist’ in 2007 werd het een ‘rebel’ in 2013 – en nu, in 2020, begint het tijdperk van de ‘maverick’. Niet alleen wordt de nieuwe fase zichtbaar in een nieuw uiterlijk van flessen en blikjes, het is werkelijk een nieuw hoofdstuk in het Boek van BrewDog.

Wat ze hebben bereikt in die korte tijd is indrukwekkend: meer dan 2.000 medewerkers, 4 brouwerijen en wereldwijd meer dan 100 BrewDog-bars. Daarnaast hebben ze 2 bierhotels. Het meest in het oog springt de enorme gemeenschap van fans: meer dan 130.000 Equity Punks over de hele wereld. En dit is nog steeds maar het begin…

In die 13 jaar heeft BrewDog 3 huisstijlen gehad, die op hun eigen manier precies weergeven in welke fase BrewDog zich bevindt. Begonnen als ‘anarchist’ in 2007 werd het een ‘rebel’ in 2013 – en nu, in 2020, begint het tijdperk van de ‘maverick’. Wat dat is? Het staat voor iemand die de dingen op geheel eigen wijze aanpakt: een non-conformist, een eigenzinnig individu dat buiten de lijntjes kleurt. Dat is wel van toepassing op de meest succesvolle Europese craft brewer van dit millennium!

Niet alleen wordt de nieuwe fase zichtbaar in een nieuw uiterlijk van flessen en blikjes, het is werkelijk een nieuw hoofdstuk in het Boek van BrewDog. Alles draait nu om de kracht van onafhankelijkheid, de gemeenschap en de positieve krachten die een door mensen gedreven bedrijf kan losmaken om van de wereld een mooiere plek te maken, om ervoor te zorgen dat we ook straks nog een planeet hebben waar we bier kunnen brouwen – en genieten.